Tribu-te

Are you the next winner?

In september vindt de nieuwe editie van de Wella National TrendVision Award 2018 plaats en komen we te weten wie in november in Portugal de Belgische driekleur mag vertegenwoordigen op de Wella International TrendVision Award 2018. Stap jij dit jaar in de voetsporen van Sofie Schrauwen of Corado Natola, de Belgische winnaars van 2017?

De Wella International TrendVision Award is niet alleen een prestigieuze wedstrijd. Het is ook de ideale opstap naar een (inter)nationale carrière. Zo ook voor de Belgische winnaars van vorig jaar: Sofie Schrauwen en Corado Natola. Wij zochten hen op en vroegen welke impact de wedstrijd op hun leven heeft gehad.

Sofie Schrauwen: “Internationale naamsbekendheid”

Sofie: “Ik deed mee aan de Wella National TrendVision Award omdat het een wedstrijd met aanzien is die me bovendien toeliet mijn eigen vaardigheden naar een nog hoger niveau te tillen. Dat ik de Belgische finale, in de categorie Color Vision, won, was een droom die werkelijkheid werd. Dankzij de Wella National TrendVision Award sprong ik in het oog bij de vakjury. Daaruit vloeiden gesprekken voort met de internationale art director van Wella. Daarnaast kreeg ik de kans om enkele zeer mooie shows te doen en won mijn salon (Bobhead, Dendermonde) aan naamsbekendheid en populariteit.”

Wij presenteren hierboven de nieuwste collectie van Bobhead: Neon Black. Sofie: “Deze collectie is geïnspireerd op de ‘Dark side’ van de jaren ’80. Ondanks het hoge punkgehalte, is de collectie toch erg draagbaar.”

Corado Natola: “Een boost op vlak van ervaring en bagage”

Ook voor Corado was de TrendVision Award een opstap. Corado: “Op artistiek vlak leerde ik enorm veel. De ervaring en bagage die ik opdeed waren een ongelooflijke boost! Mijn Belgische winst in de Wella National TrendVision Award (in de categorie Creative Vision) viel ongeveer samen met mijn overwinning in de Community Hair Challenge in Frankrijk. Daardoor ontving ik veel aandacht, leerde ik nieuwe mensen kennen en kreeg ik nieuwe inzichten én kansen. Mijn advies voor de deelnemers van dit jaar? Wees creatief en origineel, maar niet te extreem of te extravagant. Het blijft een wedstrijd met een commerciële invalshoek.”

Wij presenteren hierboven de nieuwe collectie van Corado: Kyoto, waarvoor hij inspiratie vond in verschillende geometrische vormen. Deze collectie bestaat uit 8 collectiebeelden waarop je de typisch moduleerbare techniek van Corado kan toepassen. Goed voor ontelbaar unieke looks!

De Belgische en Nederlandse finale is op 9 en 10 september in Amsterdam. >> Meer info op www.wella.com

Aanverwante artikelen