Tribu-te

STMNT

Modern barbering is verfijnd, lifestyle-gedreven en genderloos. De beleving van het nieuwe grooming merk, STMNT Grooming Goods, werd gecreëerd door 3 pioniers uit de internationale barber-scène: Julius Arriola aka @JULIUSCAESAR, Sofie Pok aka @STAYGOLD en Miguel Gutierrez aka @NOMADBARBER. Het resultaat: hoogkwalitatieve producten, een unieke look&feel én een aangename geur. Perfect om een statement te maken! Sven Bendotti van Bendotti Barbershop in Maaseik is STMNT Ambassador voor België. Zijn collega Manu Tenace van Barber’s Roots neemt Luxemburg voor zijn rekening.  

Sofie, Julius en Miguel bundelden hun inspiratie, vakkennis en passie om zo STMNT te creëren. Het resultaat: drie styling collecties én een verzorgingslijn.  

JULUS CVESAR:  Julius heeft al meer dan 17 jaar ervaring als barber en is een gerespecteerde educator en artiest uit Los Angeles. Hij ontwikkelde zijn collectie met de alledaagse consument in het achterhoofd, om grooming een level hoger te tillen. Shine Paste, Matte Paste en Hairspray, met de lievelingsgeur van Julius: kokosnoot met sandelhout en een vleugje iriswortel.

STAYGOLD:Sofie reist als educator de wereld rond en won al verschillende internationale awards. Zij laat het ‘gewone’ liefst links liggen. Dat uit zich ook in haar collectie: producten met een sterke identiteit en een uitgesproken look. Citrus en vleugjes hout- en water zijn de ‘signature’ geuren in de Fiber Pomade, Wax Poeder en Spray Poeder.

NOMAD BARBER: Momenten vastleggen, dat is de passie van Miguel Gutierrez. Als reizende barber, fotograaf en filmmaker haalt hij wereldwijd inspiratie. In zijn collectie tref je 3 classics, aangepast aan de hedendaagse trends: Classic Pomade, Dry Clay en Grooming Spray.   

STMNT CARE: Ten slotte ontwierp het team ook STMNT Care: 5 high-perfomance verzorgingsproducten voor alle haar- en baardtypes, ontwikkeld om het perfecte canvas voor styling te creëren. Shampoo, All-in One Cleanser, Conditioner, Baard olie en Hair & Body Cleansing bar, elk met een frisse geur van citrus en lavendel met tonkaboon.

De Belgische barber Sven Bendotti, van Bendotti Barbershop in Maaseik en de Luxemburgse Manu Tenace van Barber Roots werden door STMNT gekozen als ambassadeurs voor België en Luxemburg. “In onze salons, opleidingen én portfolio zijn passie en beleving essentieel. Elementen die ook onmisbaar zijn voor een goede STMNT Ambassador. Als ambassadeur begeleid ik collega’s bij het gebruik van de STMNT producten en geef ik opleidingen, zowel online als live.”, legt Sven uit. De sterke punten van het nieuwe merk? “Eerst en vooral vind ik het een pluspunt dat de producten ontwikkeld zijn door 3 iconen uit de barber scène. Vanuit hun ervaring van onze ambacht werden de producten samengesteld. Daarnaast heb je voor elke look een perfect product.”, aldus Sven.  Zijn Luxemburgse collega Manu Tenace bevestigt: “De sterke en dynamische identiteit van het merk valt in de smaak bij onze klanten én bij onszelf. Daarnaast zijn vooral de geur van de producten en de verschillende Clay’s erg geliefd bij ons in het salon. Een topgamma!”

Meer info: stmntgroomingbe@henkel.com

@STMNTGROOMING / STMNTGROOMING.COM

Make your statement: #STMNTGROOMING #MAKEYOURSTMNT

Aanverwante artikelen