Tribu-te

PAC INTERIORS / AVEDA for HUDSON’S BAY

PAC interiors, de bekende specialist in winkel- en saloninterieurs, kreeg in 2017 een uitdagende opdracht. Zij mochten namelijk voor AVEDA 6 Hudson’s Bay-salons inrichten die de AVEDA experience ten volle uitstralen én perfect passen bij de HBC-stijl…

Hudson’s Bay, de iconische Canadese warenhuisketen, maakte in 2017 z’n intrede in Nederland. Dat deden ze op geheel eigen wijze, met veel aandacht voor de totaalbeleving van hun bezoekers. Wie ‘beleving’ zegt, denkt automatisch ook aan AVEDA. AVEDA, pionier op vlak van holistische schoonheid, stapte dan ook met plezier mee in het verhaal. Onder leiding van LILOU, één van hun partners, vestigde Aveda enkele conceptsalons in de Nederlandse Hudson’s Bay-filialen.

Tranquility and creativity

Met name in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag werd er ruimte voorzien voor een AVEDA salon. In elk filiaal werd een heren- en een damessalon gevestigd. De styling van deze 6 salons, volgens het gekende Aveda design, mocht PAC interiors op zich nemen. Bedoeling was om de AVEDA experience ten volle mee te geven aan de gasten. De salons moesten enerzijds bruisen van creativiteit, en anderzijds rust uitstralen. Geen makkelijke opdracht!

Door te werken met comfortabele massagestoelen bij de backwashes, luxe stylingstoelen en thee- en koffiefaciliteiten werd de nodige rust gebracht. De grote lightboxes met AVEDA-visuals en de schitterende, gekleurde houten stokjes aan de plafonds zorgen dan weer voor de nodige speelsheid en creativiteit in het interieur. Ook het ‘natuurlijke’ karakter van AVEDA mocht uiteraard niet ontbreken in de conceptsalons. Daarvoor werkte PAC interiors volop met natuurlijke materialen en integreerden ze prachtige visuals van planten op de muren.

 

Hudson’s Bay and AVEDA? It’s a match!

Een andere uitdaging was de match tussen de AVEDA salons en Hudson’s Bay. De stijl van de salons moest immers mooi aansluiten bij de stijl van Hudson’s Bay Company, zonder de eigenheid van AVEDA te verliezen. De moderne look & feel van de salons is een prachtig compromis, perfect in lijn met het beeld dat Hudson’s Bay zelf voor ogen had bij de bouw van hun warenhuizen.

Het resultaat zijn conceptsalons met een premium uitstraling en respect voor het AVEDA-DNA. Zo zijn de bekende AVEDA-belevingselementen (zoals Mr. Chakra) perfect geïntegreerd in het salon.

Tevreden gezichten dus bij zowel LILOU, AVEDA als HBC. En bij PAC interiors uiteraard, die nogmaals perfect tonen hoeveel kennis en vakmanschap ze in huis hebben!

Aanverwante artikelen